/ Allmänt / Lias /

Snutte..

Snutte-problem.. 
När Lias låg i magen sa min syster hon ville köpa hans första snutte. Sagt & gjort, han älskade den. Men en dag var den borta. Lite sådär panik då han inte ville ha någon annan. Vi kollade även i affären där den var köpt men dom var slut och dom skulle komma in senare. Som tur är så hade Charlotte en snutte till som hennes son inte ville ha. Var exakt likadan bara annan färg. Lias tog den och så var de problemet löst.. Eller hur. Vad gör man en dag som denna då han doppar snutten i yougert? Slänger i den i badkaret fullt med vatten? Kan skriva en hel lista och nog fan ska allt det där hända sådär 1-2 timmar innan läggning. Nu ligger snutten FORTFARANDE i tvätten. Känns som flera timmar. Lias börjar bli trött nu när de närmar sig läggning och snutten ska inte bara bli klar i tvättmaskinen, den ska ju även torktumlas! 

Nästa barn ska jag köpa 3 snuttar. En att ha i sängen, en att ha på dagen/förskolan & en i reserv. 

Inte nog med det så har affären fortfarande inte fått in några och kommer troligtvis inte få heller.. 

Hur är era barn med snutte? Tar dom bara en eller det spelar ingen roll? 

Hans badar Lias för tillfället och jag slappar vid padden och ja, väntar på den satans tvättmaskinen.. :) Har varit ute och rastat min lille prins också. Mycket uppskattat. Glad liten kille! 

Ni får ha en fortsatt trevlig dag. :) 


#1 / / Helena:

Vi har två stycken i hans säng som han älskar. Har även en till att bara ha i bilen/ när vi är iväg. Köpte två till sist jag var i Ullared men de är ju inte riktigt detsamma och han tar gärna den "gamle" istället. Känns ändå som det behövs reserv eftersom de måste ju bli tvättade någon gång iallafall Willes ;)
När han var mindre så kräkte han ner den ända vi hade så var bara att tvätta snabbt på 30 minuters programmet och in i torktummlaren. :) alltid bra att ha extra.

#2 / / Pauline, gravid med lillebror till Nova:

Nova har sin "ninis" (en liten kanin) som hon måste ha hela tiden och speciellt när hon sover. Tyvärr har vi också bara en och vi har letat efter en ny men hittar ingen =(

Kram

#3 / / Rebecca:

Ja du Sarah haha det där med snutta har jag sagt till dig om innan xD jag berättade ju för dig att Vincent är ju ägare av 8st och alla passar, men sedan har han ju sina två favoriter i sängen som aldrig lämnar övervåningen haha jag med mitt kontrollbehov du vet ;)
Men ett tips är att ge honom en tröja från dig eller Hans att snutta på =)
Kramis

#4 / / Nathalie :

Wille har aldrig haft någon snutte. Men när han ska sova vill han gärna ha en napp i munnen och en i handen ;)

#5 / / elin:

Aw lille goe lias. :) Det problemet har inte vi med james faktiskt. Han har bara snutte när han ska sova. Så den är alltid i sängen. På dagarna klarar han sig bra utan den :) ganska skönt föresten! Hela tiden sagt att jag inte skulle ha snutte till honom men så fick han en så fin av er o nu älskar han att sova med den :)

#6 / / Sandra:

Ellinor ääälskar snutte! Men jag köpte typ 7 st oså har jag bytt med jämna mellanrum så hon inte skulle fästa sig vid bara en!:)